Handelsbetingelser
Vær opmærksom på vores handelsbetingelser på bestillinger i vores butik og på vores webshop differentiere.
Handelsbetingelser - Webshop
1. Bestilling
Når du har afgivet en bestilling, vil du modtage en automatiseret bekræftelse. Skulle du ikke modtage denne bekræftelse indenfor 1 time, bør du kontakte os på tlf. 49253343 el. via mail på info@fliser.nu.
Den efterfølgende hverdag modtager du en ordrebekræftelse fra vores personale, som bør kontrolleres.
Du vil modtage en ny mail, faktura, samme dag din ordre er afsendt.
Alle bestillinger under 15 kg pålægges fragt ud fra vægt og rumfang. Ved køb på over 15 kg er der en max. fragt på kr. 498. Fragtfri levering ved køb for kr. 5.999 eller derover.
Vi leverer til alle brofaste øer, men der kommer et fragttillæg ved levering til ikke brofaste øer.
Når du handler med Helsingør Flisecenter ApS indgås aftaler på dansk.
Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan du logge ind på siden, eller sende en mail til info@fliser.nu
2. Leveringstider
Vi har, planlagt, alle viste varer på lager og sender normalt din ordre inden for 2-5 arbejdsdage. Dog tages der forbehold for udgåede eller udsolgte varer. I dette tilfælde vil køber blive kontaktet.
Vi sender altid bestillinger i indkommende rækkefølge – så ved udsalg, fødselsdag eller lignende kan der forekomme en lidt længere leveringstid.
3. Levering af ordre
Ønsker man levering af sin bestilling, sendes denne med fragtmand efter oplyste takster. Alt levering fra Helsingør Flisecenter, sker til kantsten og på kørefast underlag.
Det er op til den pågældende chauffør, at vurdere, hvor leveringen kan stilles.
3.1 Beløbet returneres ikke
Hvis det ikke er muligt at levere ordren, er det køber som skal betale for en ny levering.
4. Returnering
Farvenuancer, størrelse og kaliber
Keramiske materialer er fremstillet af naturprodukter, hvorfor de kan veksle i farvenuancer og størrelse/kaliber.
4.1 Lagervare
Retur i hele ubrudte kasser inden for 14 dage fra fakturadato mod fremvisning af gyldig faktura.
5. Reklamation
Alle fliser / møbler / tilbehør mm. skal kontrolleres ved afhentning inkl. store fliser, spejle, møbler, porcelæn mm.
Efter varen har forladt vores lager, kan der IKKE reklameres over ødelagte varer.
Fabrikanten - og vi, kontrollere varen, men der kan dog stadig ske pakke el. leveringsfejl. Det er derfor vigtigt, at alle varer kontrolleres inden montering, så vi ved fejl kan udbedre fejlen.
5.1 inden montering
Alle varer kontrolleres og godkendes, herunder kontrol af farvetone og kaliber nummer. Ved montering bør man tage flere kasser af samtidig, da nuanceforskelle kan forekomme.
Evt. reklamation efter varens montering kan ikke anerkendes.
5.2 Fliser skal kontrolleres i dagslys
Fliser med fejl eller forskellige brændinger mm. skal reklameres inden montering og efterbehandling og inden for 8 dage fra afhentning eller levering.
5.3 Fragtskader
Skal reklameres over for fragtmand ved levering. Efterfølgende skal reklamationen videregives til os via mail inkl. billeder/dokumentation af skaderne.
6. Prøver
Udlånte fliseprøver / farveprøver på alle typer varer, er kun en indikator for udseende, farve og struktur/overflade. De er ikke 100 % retvisende.
7. Udregning og opmåling
Enhver opmåling og beregning af antal/m2 er kun vejledende og Helsingør Flisecenter kan ikke holdes til ansvar for eventuelle fejl.
8. Krakelering af overflade
Nogle fliser kan krakelere i glasuren, under transport og efter opsætning. Ofte er dette skrevet på fakturaen eller nævnt ved bestilling. Dette er ikke reklamationsberettiget.
Vi anbefaler, at krakelerede fliser bliver imprægneret efter opsætningen og inden fugning.
9. Håndtering af produkter
- Natursten tåler ikke syre og vi anbefaler at der aldrig anvendes syre uden vejledning fra os
- Ved overfladebehandling af fliser eller natursten skal produktinfo altid følges.
- Fliser (Monocottura og Porcellanato) kan og må svinge i kaliber/størrelse og derfor kan dette ikke godkendes som en reklamation.
- Man opnår det bedste farvespil/variation ved at tage fra flere kasser ad gangen.
- Ved genbestilling kan samme tone/caliber ikke garanteres. Oplys evt. om tone og kaliber ved genbestilling, så vi kan forespørge på disse.
9.1 Syreholdige produkter
Benyt ikke syreholdige produkter uden at have modtaget vejledning fra os.
Helsingør Flisecenter
Er du i tvivl om noget af ovenstående, så kontakt os på tlf. 49 25 33 43 eller mail info@fliser.nu
Vi tager forbehold for udsolgte varer og trykfejl.
Handelsbetingelser - Butik
1. Bestilling
- Ved accept af ordren, betales typisk et depositum på min. 50% af den samlede ordre.
- Beløbet betales i butikken ved bestilling eller via bankoverførsel til konto nr. 9056 1580312205
- Betalingen bedes mærkes med ordrenummer, således at indbetalingen matcher ordren.
2. Leveringstider
Udenlandske leverandører
Under normale omstændigheder og hvis den bestilte varer er på lager hos vores leverandør, har vi en forventet leveringstid på ca. 14-21 dage.
Dog kan der opstå uforudsete forhold som kan påvirke leveringstiden, hvilken går ind under force majeure og Helsingør Flisecenter, kan derfor ikke holdes ansvarlig for en evt. forlængelse af leveringstiden.
I tilfælde af at den bestilte varer ikke er på lager hos vores leverandør, oplyses leveringstiden så snart den er os bekendt.
Indenrigs leverandører
Under normale omstændigheder forventes der en leveringstid på 2-4 hverdage, dog vil der på fx. møbler, forekomme en længere leveringstid, ca 2-6 uger.
Skulle der være længere leveringstider, oplyses dette så snart at den er os bekendt.
Vi leverer til alle brofaste øer. Ved levering til ikke brofaste øer vil der forekomme ekstra leveringsgebyr.
3. Levering af ordre
Ønsker man levering af sin bestilling, sendes denne med fragtmand efter oplyste takster. Alt levering fra Helsingør Flisecenter, sker til kantsten og på kørefast underlag.
Det er op til den pågældende chauffør, at vurdere, hvor leveringen kan stilles.
Beløbet returneres ikke
Hvis det ikke er muligt at levere ordren, er det køber som skal betale for en ny levering.
4. Returnering
Farvenuancer, størrelse og kaliber
Keramiske materialer er fremstillet af naturprodukter, hvorfor de kan veksle i farvenuancer og størrelse/kaliber.
Lagervare
Retur i hele ubrudte kasser inden for 30 dage fra fakturadato mod fremvisning af gyldig faktura.
Sokler og mosaikker
Tages kun retur i hele kasser inden for 30 dage fra fakturadato mod fremvisning af gyldig faktura.
Ved returnering af hele flise ordren modregnes 20% i håndtering.
Bestillingsvare tages ikke retur
Det vil også fremgå af tilbud, ordrebekræftelse og faktura.
5. Reklamation
Alle fliser / møbler / tilbehør mm. skal kontrolleres ved afhentning inkl. store fliser, spejle, møbler, porcelæn mm.
Efter varen har forladt vores lager, kan der IKKE reklameres over ødelagte varer.
Fabrikanten - og vi, kontrollere varen, men der kan dog stadig ske pakke el. leveringsfejl. Det er derfor vigtigt, at alle varer kontrolleres inden montering, så vi ved fejl kan udbedre fejlen.
Inden montering
Alle varer kontrolleres og godkendes, herunder kontrol af farvetone og kaliber nummer. Ved montering bør man tage flere kasser af samtidig, da nuanceforskelle kan forekomme.
Evt. reklamation efter varens montering kan ikke anerkendes.
Fliser skal kontrolleres i dagslys
Fliser med fejl eller forskellige brændinger mm. skal reklameres inden montering og efterbehandling og inden for 8 dage fra afhentning eller levering.
Fragtskader
Skal reklameres over for fragtmand ved levering. Efterfølgende skal reklamationen videregives til os via mail inkl. billeder/dokumentation af skaderne.
6. Prøver
Udlånte fliseprøver / farveprøver på alle typer varer, er kun en indikator for udseende, farve og struktur/overflade. De er ikke 100 % retvisende.
7. Udregning og opmåling
Enhver opmåling og beregning af antal/m2 er kun vejledende og Helsingør Flisecenter kan ikke holdes til ansvar for eventuelle fejl.
8. Krakelering af overflade
Nogle fliser kan krakelere i glasuren, under transport og efter opsætning. Ofte er dette skrevet på fakturaen eller nævnt ved bestilling. Dette er ikke reklamationsberettiget.
Vi anbefaler, at krakelerede fliser bliver imprægneret efter opsætningen og inden fugning.
9. Håndtering af produkter
- Natursten tåler ikke syre og vi anbefaler at der aldrig anvendes syre uden vejledning fra os
- Ved overfladebehandling af fliser eller natursten skal produktinfo altid følges.
- Fliser (Monocottura og Porcellanato) kan og må svinge i kaliber/størrelse og derfor kan dette ikke godkendes som en reklamation.
- Man opnår det bedste farvespil/variation ved at tage fra flere kasser ad gangen.
- Ved genbestilling kan samme tone/caliber ikke garanteres. Oplys evt. om tone og kaliber ved genbestilling, så vi kan forespørge på disse.
Syreholdige produkter
Benyt ikke syreholdige produkter uden at have modtaget vejledning fra os.
Helsingør Flisecenter
Alle vores tilbud er gældende i 14 dage fra afgivelse.
Er du i tvivl om noget af ovenstående, så kontakt os på tlf. 49 25 33 43 eller mail info@fliser.nu
Vi tager forbehold for udsolgte varer og trykfejl.